ბრენდის ევოლუცია ხელოვნური ინტელექტის ეპოქაში
სექტემბერი 20, 2024 | სიახლეები
“ხელოვნურ ინტელექტს უჭირს ისეთი ინფორმაციის დავიწყება, რომელიც ერთხელ უკვე შეისწავლა. ანუ მას უჭირს თავისი “მუტაციების” გაუქმება, იმ ცვლილებების, რომლებიც მისი მუშაობის პროცესში მოხდა.
ეს პრობლემატური საკითხია, რადგან თუ ჩვენ დღეს განსხვავებას ვერ ვპოულობთ, ხვალ შესაძლოა ზიანის მიყენების საფრთხე ჩვენს ბრენდს შეეხოს.” – წერს UM-ის წარმომადგენელი, Dan Chapman-ი.
კორპორატიული სამყარო ხელოვნური ინტელექტით შეპყრობილია და ამისთვის სავსებით გამართლებული მიზეზები არსებობს. კომპანიები, რომლებიც თავიანთ ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობებზე ამახვილებენ ყურადღებას, ბაზარზე უკეთეს შედეგებს აჩვენებენ, მომავალი ინვესტიციების მიმართ ინვესტორებში ნდობას ამყარებენ და უფრო „ინოვაციურად“ მიიჩნევიან.
ფართოდ გავრცელებულია მოსაზრება, რომ ხელოვნური ინტელექტით მართული ავტომატიზაცია ეფექტურობას გაზრდის, რაც აბსოლუტურად სიმართლეა და ბრენდებს ამაზე დაყრდნობაც შეუძლიათ. თუმცა, ადამიანური ინტუიციის ჩართვის გარეშე, ამან შეიძლება მარკეტინგს ეფექტიანობა დააკარგვინოს.
თუ ხელოვნური ინტელექტი მხოლოდ ნორმატიული წესებით იმოქმედებს და ჩვენ არ ჩავერთვებით შემოქმედებით პროცესში, ჩვენი ინდუსტრია შეიძლება დამსგავსდეს უფერო, ერთმანეთის მსგავსი ბრენდების ლანდშაფტს.
ბრენდი უპირველესია.
სიმართლე ისაა, რომ რეკლამის სამყარო უკვე დიდი ხანია ამარტივებს ბრენდების აღქმას, ამით კი ნიუანსებს მკვეთრ დაპირისპირებებად ცვლის. ეს შემაშფოთებელი ტენდენცია ბრენდის ძირითად მიზანს უგულებელყოფს, რომელიც მდგომარეობს განსხვავებულობის შექმნაში, ანუ პროდუქტის ან პროდუქტების ჯგუფის გამორჩევაში მომხმარებლის გონებაში.
„ბრენდი არის თანავარსკვლავედი მომხმარებლის გონებაში“, ამბობს ჯონათან საქსი, ერთ-ერთი წამყვანი მსოფლიო ექსპერტი კრეატიულობის სფეროში. „ეს მხოლოდ ლოგო არ არის; ეს არის მნიშვნელობის რუკა, რომელიც მათ არჩევანს განსაზღვრავს.“
საქსის შესანიშნავი ანალოგია კიდევ უფრო განვავითაროთ: რამდენად ლოგიკურია, ასტრონომს მოვუწოდოთ გალაქტიკა PowerPoint-ის სლაიდზე სამ წერტილამდე შეამციროს? საქმის ასეთი გამარტივება გალაქტიკის სირთულისადმი უპატივცემულო დამოკიდებულება იქნება. ანალოგიურად, ბრენდის მარტივ ტერმინებამდე შემცირება მის მდიდარ, ინდივიდუალურ არსს არღვევს.
ადამიანის ინტუიცია AI-ის ეფექტურობის გასაღებია.
ჩვენი კვლევის თანახმად, ზოგიერთი AI პლატფორმა გენეტიკურ ალგორითმებს იყენებს. ეს ალგორითმები დარვინის ევოლუციის მსგავსად მუშაობენ: ისინი “ვითარდებიან” წარმატებული მეთოდების შენარჩუნებით და ნაკლებეფექტური მეთოდების გამორიცხვით.
თუმცა, ეს მიდგომა ეფექტური იქნება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მას ეკოსისტემის ნაწილად განვიხილავთ ბრენდისთვის დამახასიათებელი მიმდინარე და მომავალი მარკეტინგული და ბიზნეს მიზნების კონტექსტში.
ბრენდის წარმატება უპირველესად იმაზეა დამოკიდებული, თუ რამდენად ეფექტურად ურთიერთქმედებს იგი სამყაროსთან და როგორ ვითარდება იგი თავისი ქმედებებისა და წარმატებული (და არაწარმატებული) ქცევების საფუძველზე. აქ გათვალისწინებულია კონკურენციის ლანდშაფტი, ეკონომიკური პირობები, კულტურული ტენდენციები და სხვა გარე და ხშირად რთული ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენენ მომხმარებელთან ურთიერთქმედებასა და ბრენდის ზრდაზე.
ადამიანის გამომგონებლობა და ტექნოლოგიები გვეხმარება ბრენდის რთული ბუნების გაგებაში და მისი გარემოსთან ურთიერთქმედების შესწავლაში. ეს ცოდნა აუცილებელია AI-ის ეფექტური გამოყენებისთვის ბრენდების განვითარებაში. ჩვენ არ უნდა შევეცადოთ სირთულის გამარტივებას, რადგან ეს ჩვენი ინდუსტრიის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული შეცდომაა.
ძლიერი ბრენდები, როგორიცაა Apple, Barbie და Kit-Kat, რთული და მრავალფეროვანი კავშირები აქვთ ადამიანებთან და სამყაროსთან.
ჩვენ უნდა გამოვიყენოთ AI, რათა უფრო ღრმად შევისწავლოთ სირთულეები და არა მხოლოდ მათი გამარტივება. ამ პრინციპის დახმარებით ჩვენ შეგვიძლია მონაცემები დავახარისხოთ, ხოლო ადამიანური შემოქმედებითობით კი მიღებული შედეგები უფრო ზუსტად გავაანალიზოთ. ამის წყალობით, შევქმნით უფრო მნიშვნელოვან და ეფექტურ რეკლამებს.
დაივიწყეთ ძველი მოდელი.
რეკლამის სფერო დგას ტრანსფორმაციის წინაშე, სადაც ხელოვნური ინტელექტი არის როგორც მამოძრავებელი ძალა, ისე პოტენციური საფრთხე ჩვენი გადასვლისას ციფრული ეპოქიდან ინტელექტის ეპოქაში.
დასაწყისისთვის, მნიშვნელოვანია მოძველებული, მარტივი მარკეტინგული მოდელებისა და ევრისტიკების მიტოვება, მაგალითად, მარკეტინგული ლულის, რომელიც 1898 წელს არის შექმნილი და მარტივი დროის პროდუქტს წარმოადგენს. დღევანდელ რეალობაში, ჩვენ უნდა გადავიდეთ უფრო რთულ სისტემურ მიდგომაზე, რათა გავიგოთ ბრენდის რთული ბუნება.
თუ თქვენ გაჩვენებთ მარტივ მოდელს, რომელიც მოიცავს “ცნობიერებას”, “განხილვას” და “შესყიდვას”, დაუსვით საკუთარ თავს კითხვა: ეს მარტივი მიდგომა ნამდვილად ასახავს ჩემი ბრენდის სირთულეს და უნიკალურობას? შეესაბამება თუ არა ეს მოდელი იმ უზარმაზარი კომპიუტერული სიმძლავრისა და ინტელექტის მქონე მარკეტინგულ ინსტრუმენტებს, რომლებიც დღეს არსებობს?
ინტელექტის არსი, იქნება ეს ადამიანური თუ ხელოვნური, მდგომარეობს ნიუანსების, სირთულეების და განსხვავებების აღმოჩენისა და გაგების უნარში. ამიტომ, თუ არ იცით რა განასხვავებს თქვენს ბრენდს სხვებისგან, თქვენი მარკეტინგული სტრატეგია არ იქნება ეფექტური. ეს იმიტომ, რომ როდესაც ხელოვნურ ინტელექტს ვასწავლით ზოგად სტრატეგიებს, ის არ სწავლობს თქვენი ბრენდის სპეციფიკას, არამედ იმ სფეროს ზოგად წესებს. ხელოვნურ ინტელექტს უჭირს ერთხელ შესწავლილი ინფორმაციის დავიწყება ან შეცვლა. ამიტომ, თუ დღეს ვერ განვსაზღვრავთ ჩვენი ბრენდის უნიკალურობას, ეს შეიძლება მომავალში პრობლემა გახდეს.
ხელოვნური ინტელექტის ეფექტური გამოყენებისთვის მნიშვნელოვანია, რომ მარკეტინგული სტრატეგებმა, მონაცემთა მეცნიერებმა და ხელოვნური ინტელექტის ინჟინრებმა ერთად იმუშაონ და შექმნან ინდივიდუალური მიდგომები თითოეული ბრენდისთვის. ჩვენ უნდა მოვერიდოთ იმ ტენდენციას, რომელიც ყველა ბრენდისთვის ერთნაირი, სტანდარტული მარკეტინგული ტაქტიკის გამოყენებას გულისხმობს.
იფიქრე შავსა და თეთრს მიღმა
ჩვენ ვურჩევთ კლიენტებს, რომ ნებისმიერი ალგორითმის გამოყენებამდე, რომელიც გადაწყვეტს რა შევინარჩუნოთ და რა არა, ბრენდებმა უნდა გაიაზრონ ყველაზე სასურველი და ყველაზე არასასურველი შედეგები.
ამისათვის საჭიროა ღრმა გააზრება შუალედური, შესაძლო შედეგებისა. უნდა მოვერიდოთ მარტივ, ორობით გადაწყვეტილებებს, რომლებიც ეფუძნება მხოლოდ იმას, რასაც „კარგად“ ან „ცუდად“ მივიჩნევთ.
ბრენდის მრავალფეროვანი და ურთიერთდამოკიდებული ფაქტორების ანალიზი, რომლებიც ერთმანეთთან ურთიერთქმედებით განსაზღვრავენ შედეგს, გაგვაძლევს საშუალებას ვისწავლოთ შეცდომებზე და გავაუმჯობესოთ მომავალი მარკეტინგული კამპანიები. ეს მიდგომა განსაკუთრებით აქტუალურია დღეს, როდესაც ხელოვნური ინტელექტის მოდელები ფართოდ გამოიყენება. რატომ? იმიტომ, რომ თანამედროვე სამყაროში დღევანდელი წარმატება გავლენას ახდენს მომავალ შედეგებზე.
აინშტაინის ცნობილი ციტატის მიხედვით, კაცობრიობის უდიდესი გამოგონებაა „კომპოზიტური წლიური ზრდის ტემპი“.
ჩვენი აზრით, დღეს უფრო მნიშვნელოვანია „კომპოზიტური წლიური სწავლის ტემპი“.
ისევე როგორც წარმატებული ინვესტიციისთვის საჭიროა სტრატეგიული დაგეგმვა, ასევე ბრენდის განვითარებისთვის მნიშვნელოვანია სწავლის უწყვეტი პროცესი. ბრენდებმა უნდა გაიაზრონ, რას ნიშნავს წარუმატებლობა, რა შეიძლება ვისწავლოთ მისგან და როგორ გამოვიყენოთ ეს ცოდნა მომავალი პროექტებისთვის.
წარუმატებლობა არ უნდა იყოს რაღაც, რისგანაც ვიმალებით. პირიქით, ეს არის შესაძლებლობა ვისწავლოთ და განვივითარდეთ. ბრენდებმა და მათმა პარტნიორებმა უნდა შექმნან კულტურა,სადაც წარუმატებლობა ითვლება ნორმალურ მოვლენად და სადაც ყველა ცდილობს ერთმანეთისგან სწავლას.
იყავი გამორჩეული!
ხელოვნური ინტელექტის შესაძლებლობები აძლიერებენ ადამიანის შემოქმედებას. ის გვეხმარება უკეთ გავიგოთ და გავაანალიზოთ ადამიანური ცხოვრების სირთულეები და ნიუანსები.
თუმცა, გენერაციული ხელოვნური ინტელექტი ხშირად მიდრეკილია ნორმატიული წესებისა და საშუალო მონაცემებისკენ, რამაც შესაძლოა შემოქმედებით პროცესს შეუშალოს ხელი. სწორედ ამიტომ, ადამიანური სტრატეგიისა და შემოქმედების როლი რეკლამაში უფრო მნიშვნელოვანი ხდება.
ჩვენ უნდა უარვყოთ მარტივი და სტანდარტული გადაწყვეტილებები, რათა შევინარჩუნოთ ბრენდების უნიკალურობა და თავიდან ავიცილოთ სიმარტივე.
ყურადღება უნდა გავამახვილოთ ბრენდების ინდივიდუალურობაზე და იმაზე, თუ როგორ უკავშირდებიან ისინი ადამიანებს.
ჩვენი მიზანი უნდა იყოს განსხვავებულობის აღნიშვნა და სიმარტივის წინააღმდეგ ბრძოლა.
როცა ხელოვნური ინტელექტი უფრო და უფრო მნიშვნელოვან როლს ასრულებს, ადამიანური შემოქმედება კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება.
დროა დავაფასოთ მრავალფეროვნება, სირთულე და ის განსხვავებები, რაც თითოეულ ბრენდს უნიკალურს ხდის. ბრენდის არსი სწორედ განსხვავებაშია.